Datum 1. IX 2019. označen je kao bitniji u novijoj istoriji. Razlog za to je bilo istovremeno otvaranje, od strane gradskih čelnika, rekonstruisanog Trga republike, kao i rekonstruisanog parka vojvode Vuka ali i puštanje u rad dela Karađorđeve ulice. Na ovaj način je pokušano da se uradi ono što je, te 1973. godine uradio tadašnji gradonačelnik Branko Pešić, puštanjem u rad izgrađenih Mosta gazela, Mostarske petlje i Terazijskog tunela. Već na prvi pogled se vidi da to nije ni približno isto. Ne samo zato što rekonstrisani objekti nemaju istu težinu i značaj kao oni Pešićevi, nego zato što je Karađorđeva ulica, sa urađenom tramvajskom bašticom i po jednom kolovoznom trakom za ostali saobraćaj, ali i raskopanim prostorom predviđenim za proširenje trotoara, predstavljena kao funkcionalno završena ulica.
Povratak trolejbusa preko Trga republike je dočekan kao ozeblo sunce, i može se slobodno reći, izazvao znatno veću dozu oduševljenja kod građana, nego li sve tri rekonstrukcije zajedno. Na stranu šta je ko mislio o samom izgledu rekonstrisanog Trga republike, sa pravom su se mnogi građani pitali zašto je rekonstrukcija trajala više od godinu dana, kada je pobednički projekat podrazumevao najobičnije popločavanje.
Pored novog oblika platoa , dobijen je i novi raspored stajališta , te smo tako pored izmeštanja postojećih stajališta , dobili i dva nova.
Po ponovnom puštanju saobraćaja i prolaskom prvih vozila preko rekonstruisanog kolovoza, bilo je jasno da nisu postavljene adekvatne kocke za tu namenu. Kako je prvobitno bilo zamišljeno da Trg republike postane pešački, sa tramvajima koji bi od Paviljona Cvjeta Zuzorić, preko Studentskog trga, Trga republike, Terazija i Kralja Milana saobraćali do kružnog toka na Slaviji, shodno tome su i odabrane i kocke, koje su imale neravnu gornju površinu. Vožnja preko takvih kocki, čula se kao da se prelazi preko ne asfaltiranog kolovoza sa nabacanim šljunkom, dok je sam osećaj prelaska bio nelagodan, uz dosta truckanja, koji je išao do toga da se pojedina vozila gradskog prevoza nakrivljuju na jednu stranu prilikom prelaska. Još jedna od zamerki je bila i oštećenje guma na vozilima, usled trenja o neravne kocke sa oštrim ivicama.
Na sve upućene zamerke, vezano za sam kolovoz, dobijen je odgovor od strane čelnika grada, u kome se kaže da je postavljena kocka u cilju smanjenja brzine vozila.
I na položaj novih stajališta iznete su zamerke na funkcionalnost, jer položaj stajališta za liniju 26 i minibus linije E2 i E9 kod hotela "Centar No. 1" , odnosno stajališta za trolejbuske linije 28 i 41 kod ulaza u "Alpha bank" , dovodi do usporavanja protočnosti saobraćaja, obziroim da su stajališta neposredno pre semafora i skretanja u poprečne ulice. Nakon prvobitnih utisaka, koji su šarenoliki, počeli smo polako da se privikavamo na novu situaciju. No, ni nedelju dana nije prošlo, a već su se pojavili problemi sa kockama na kolovozu na Trgu republike. Kako je objavljeno da su se kocke ulegle usled loše odrađene podloge i nepostojanja odvoda za vodu, te da će morati da se iste preslažu, tako smo opet dobili skraćivanje i ukidanje trolejbuskih linija.
0 comments:
Post a Comment