5.2.20

Bitka za trolejbuse, uz osvrt na istorijat (IX deo)

Raztelegrafisanje činjenica o trolejbusima






Naravno, kao što obično i biva, u odbranu odluke SJP, i napada na građane koji traže vraćanje trolejbuske linije 28, odmah se oglasio „Srpski telegraf“, nazvajući građane teškim lenštinama kojima je teško da pređu i 80m peške, između ostalog.

Kako je u samom tekstu izrečena gomila neistinitih stvari, kao i izvlačenje iz konteksta, te se zamera i na nekim stvarima, detaljnije će svaka stavka biti objašnjena.

1. Pojedinim građanima teško da prepešače i 80 metara

Ovde se zamera građanima Zvezdare kako im je teško da prepešače 80m od stanice „Glavna pošta“ u Takovskoj, u smeru ka Banjici, na stanicu u suprotnom smeru i tu sačekaju trolejbus 41 koji ih vodi do centra ili da pređu na stanicu autobuskih linija 24, 26 i 27 u Bulevaru kralja Aleksandra, u smeru ka Trgu republike. Građani upravo ono što im se zamera, rade svakodnevno, upravo zbog ukidanja trolejbuske linije 28.

2. Protesti imaju političku pozadinu

Iako nije decidirano navedeno ko su ti ljudi koji stoje iza „političke manipulacije“ protesta i vršenja pritiska na gradsku skupštinu, jasna je namera da se i ovo pripiše „dežurnim krivcima“ koji se gotovo svakodnevno optužuju za sve loše u gradu. Na ovaj način, ne samo što se dodatno omalovažavaju građani Zvezda, nego se u javnosti još i predstavlja kako su građani ustvari zadovoljni stanjem i životom, kako u Beogradu, tako i u drugim mestima, a da je ustvari svaki vid protesta, samo dobro izrežiran od strane plaćenika „dežurnih krivaca“, tj. opozicije.

3. Sumnja u falsifikovanje potpisa peticije i zameranje što ima i potpisa građana koji ne žive na Zvezdari

Ne samo što je izražena sumnja u to da su se građani i po nekoliko puta potpisivali na peticiju, pod lažnim imenom, nego je i sam broj ljudi koji su potpisnici peticije, prepolovljen. Dakle, peticiju nije potpisalo 4.000 lažnih „potpisa“, nego ukupno njih 8.000, i to 3.900 internet peticiju i 4.100 fizičkih potpisa na samom terenu.

Što se tiče zamerke da su peticiju potpisali i građani koji ne žive na Zvezdari, to je bilo za očekivati. Pre svega, svaki građanin ima pravo na potpisivanje peticije, bez obzira na mesto prebivališta. Kao drugo, veliki broj studenata koji ne živi u Beogradu, a privremeno boravi u studentskim domovima na Zvezdari, kao i veliki broj stanovnika opštine Grocka, koristili su liniju 28 da bi se dobacili do centra grada ili do fakulteta u istom tom centru, te su zato i oni potpisali peticiju, između ostalih. Kako je liniju koristio i veliki broj ljudi da dođe do Gradske bolnice i na posao na Zvezdaru, i oni su potpisali peticiju, jer je i njima podjednako bila značajna kao i stanovnicima Zvezdare.

4. Linija 77 je odlična alternativa


Linija 77 je odlična kao alternativa samo na papiru, jer vrlo često zna da se čeka po 30 minuta ili da se peške dođe do željene destinacije pre nego što linija 77 stigne na stanicu na kojoj se čekala, uprkos povećanju broja vozila nakon ukidanja linije 28. Pošto vrlo često zna da se čeka dugo i linija 79, koja takođe pokriva Dimitrija Tucovića i Cvijićevu, a u većini slučajeva trolejbus na liniji 40 dođe pre njih, u iste već kod podvožnjaka u Ruzveltovoj zna da se desi da ne mogu da uđu svi koji čekaju na stanici.

5. Izmeštanje linija sa Studentskog trga i ukidanje okretnice zarad podzemne garaže datira još iz 2006. godine


Prema planu iz 2006. godine, nije planirano ukidanje okretnice Studentski trg, nego je planirano izmeštanje Vračarskih trolejbuskih linija Dobračinom ulicom do okretnice u Dunavskoj ulici. Takođe, sa Strudentskog trga ne polazi ni jedna linija na kojoj rade elektrobusevi, tako da nije moguće ni izmeštanje nečega što fizički ne postoji. Plan o potpunom ukidanju okretnice Studentski trg zarad izgradnje podzemne garaže ispod Studentskog parka, sa ulazom na mestu sadašnje okretnice, prvi put je pomenut 2012. godine, a ne 2006.

6. Ukidanje okretnice Studentski trg i izgradnja podzemne garaže u skladu sa planiranim širenjem pešačke zone u centru

Kontradiktornost. Kako može da se širi pešačka zona ako se gradi podzemna garaža, što sugeriše na plan o povećanju broja vozila u centru. Pogotovu ako se uzme u obzir da se isto planira i sa okretnicom Trg republike.

7. Nepostojanje uslova za povratak linije 28 zbog ukidanja okretnice Studentski trg

Prema planu širenja trolejbuske mreže duž Dorćola, jasno je prikazano da će trolejbusi koristiti Dobračinu ulicu za dolazak do okretnice Studentski trg.
Share:

0 comments:

Post a Comment