5.2.20

Bitka za trolejbuse, uz osvrt na istorijat (X deo)

Vratimo trolu 28 (III deo)







Dr Slaven Tica, šef katedre za drumski i gradski transport na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu i bivši direktor GSP Beograd, gostujući u Beogradskoj hronici je izjavio da je Beograd zbog brdovitog terena veoma povoljan za razvoj trolejbuskog sistema, kao i da je ekološki vid saobraćaja. Iako gradski čelnici godinama pokušavaju da se reše trolejbusa i zamene ih autobusima, situacija koja nam se dešava sa vazduhom, gde smo već nedeljama u samom vrhu po zagađenosti, ne samo u Beogradu, nego i u drugim gradovima u Srbiji, nedvosmisleno demantuje napore kao ispravne.



Čak je i Karlo Polak, diplomirani inženjer saobraćajstva, zaljubljenik u železnice, metro i šinske sisteme, izneo mišljenje o tome zašto trolejbusi treba da ostanu u centru Beograda, u svojoj kolumni koju piše za list „Danas“.


U petak 27.12.2019. u 18h na uglu Vasine i Dobračine ulice, organizovan je još jedan u nizu protesta „Vratimo trolu 28“, kojem su se pridružili inicijativa „Pešaci nisu maratonci“, kao i građani koji su pogođeni reorganizacijom Vračarskih linija. Takođe, i veliki broj mejlova od strane srednjoškolaca koji navode da zbog ukidanja i skraćivanja trolejbuskih linija putuju po sat vremena, a neki i duže, do svojih škola, pristigao je inicijativi „Vratimo trolu 28“. Tokom protesta, dosilio se i nešto neočekivano. Naime, jedan od vozača trolejbusa je dao podršku građanima koji protestvuju, promenivši displej na trolejbusu u „28 Zvezdara“. Koji vozač je u pitanju, i da li je bio sankcionisan zbog pomenutog postupka, ostaje nepoznanica.




Takođe, ni na direktno pitanje građana o vraćanju trolejbuske linije 28, zamenik gradonačelnika, Goran Vesić, nije dao konkretan odgovor.




Pred sam kraj 2019. godine, uspostavljena je kružna minibus linija 312 kroz naselje Veliki mokri lug, na zahtev opštine Zvezdara. Uspostavljanje linije, samo po sebi, ne bi bilo uopšte sporno, da se nije desilo u jeku akcija za vraćanje trolejbuske linije 28. Ono što je sporno je to što su građani Zvezdare dobili odgovor od predsednika opštine Zvezdara, da opštine nemaju ingerencije za uspostavljanje linija, već da je za to zadužen Sekretarijat za javni saobraćaj i da sve što može da se uradi je da se zakaže sastanak sa sekretarijatom. Ovo uopšte ne treba da čudi, zato što kada se obratite direktno sekretarijatu sa molbom za bilo kakvu promenu vezano za gradski prevoz, dobijete odgovor da mora da se zahtev podnese opštini, pa tek kada ga oni upute njima, može da se uzme u razmatranje. A kada se obratite opštini, dobijete odgovor kako nije tačno to što su rekli u sekretarijatu, da oni nemaju nadležnosti za uspostavljanje linija ili bilo kakvih drugih stvari vezano za gradski prevoz, te da mora direktno da se obrati sekretarijatu.


Share:

0 comments:

Post a Comment